Saturday, August 21, 2010

Kenangan Mase Sekolah..~

Yeah..! Saya dengan ini , memang CONFIRM akan menghadiri  " Reunion Raye Seluruh Form 6 2010 (STPM 2007) ". Walaupun sebenarnya memang dah lama button attend event tu di tonyoh aku , tapi perasaan was-was aku tetap ada. Kali ni , aku tekad. Aku memang akan pergi kecuali time tu , tiket bas dah habis..~

Mood Hati :: Menjerit gembira dan tak sabar..!!!

....................................................

Kalau nak diingatkan , zaman form 6 lah yang paling best dalam Sejarah Persekolahan aku. Alah , yang lain pun best gak sebenarnya. Contoh masa form 4 - 5 dulu , aku and the geng lah otai Aspuri. Sape tak kenal geng Korea , Syieroh , Zimah ngan Mimie..? Paling jahat dan nakal. Ada kes je kat hostel , memang geng ni yang kena aim dulu. Tapi kami tetap menegakkan benang yang basah. Takkan mengaku walau diasak dan digasak. Bukan apa. Saja nak test level kesabaran Warden. Kalau tak , dorang takde keje nak buat pulak.. Hik8x..~

Masa form 6 , dah tak stay kat hostel dah. Kejadah ape nak masuk hostel kalau sekolah pun tak sampai 5 meter dari rumah..? Bile dah dengar bunyi loceng , baru aku keluar rumah. Sampai 1 hari tu , aku penah kena fire ngan Pengawas merangkap Classmate aku. Kata-katanya berbunyi seperti ini..

" Eja , baru sampai ke..? Rumoh mu naek air ke wane hok mari lambat ngat ni..?"

Cinabeng. Aku tau lah time tu musim hujan. Gila ko. Kalau rumah aku atas bukit tu naik air , memang sahlah tenggelam 1 Marang kerana bah..!

............................................................

Kejahatan aku di SMKPB bersambung ke SMKTLS. Tapi kali ni aku baik sikitlah. Dah beso katakan. Aku tubuhkan geng baru. Ahlinya :: Aku , Mek Nor , Ika , Mimi , Hadi. Tapi yang paling kamceng , aku , mek nor ngan hadi r. Yang lain slow je. Masa Lower 6 , kami bertiga memang malas masuk kelas. Ponteng perkara biasa. Setiap kali ada event ape2 , wojib ade muke kami. Bukan apa. Boleh buat alasan tak masuk kelas. Sampai di sound direct oleh Cikgu Sejarah Tamadun Dunia kami ::

"Boleh dok awok 3 orang ni jangan wat Look like buzy sangat..? Awok ingat saye dok tau awok saje2 je duk situ..? "

Bila cikgu Sejarah aku dah start speaking , maknanya dia memang bengang + marah gile..~

.....................................................................

Bila petang , aktiviti wajib , lepak kat Pantai Rhu Muda. Sambil makan kepok lekor , goreng ubi sikit , selang pulok ngan air nyo. Pergh. Memang tebaek..! Kadang-kadang , kalau mari rajin si Mek Nor tu , merasa lah kami cucur bawang. Tapi sayang. Takde gambar time tu. Maklumlah , time tu mane mampu nak pakai henfon camera. Kalau ade pun , kabur bebeno. Muka licin pun boleh jadi berkerak sebab low nye quality gambar tu.

....................................................................

Zaman sekolah memang manis untuk dikenang. Banyak ajar aku apa itu hidup , kawan dan lawan. Setiap satu memori tu , ada kisah dan kesannya tersendiri. Dan aku menjadi seorang dewasa yang sangat faham bahawa hidup memang bukan selalunya indah.

Klise. Tapi itulah hakikatnya..~

.......................................................................

6 A 2 , 06/07 , SMK Tg Lela Segara
(Cube Teka , Mane Aku,,? hehehe)

No comments: