Monday, January 17, 2011

Siapa kata warna hitam melambangkan aura negatif ? Hitam itu style ok !

Aku suka warna hitam . Bukan setakat suka biasa-biasa. Tapi suka sampai naik gila . Okay . Aku over . Tapi mampuslah . Dah benda aku suka . Aku bangga . * Perlukah perasaan bangga itu ? *


Aku pun tak ingat sejak bila aku suka hitam . Mungkin sejak azali kot . Orang kalau nak bagi hadiah kat aku senang je . Aku akan suka hadiah dorang kalau ada unsur-unsur kehitaman . Tapi aku pun benci kalau orang ada daki hitam kat badan dia . Pengotor !

Aku dating dengan Encik Google semalam . Rupa-rupanya baru aku tau , hitam ni ada 5 kategori . Banyak kot . Selama ni aku ingat hitam takde adik beradik lain . Siapa sangka , rupanya agak ramai adik beradik Pakcik Hitam .

Anak sulong adalah hitam berkilat . Aku agak binatang kat bawah ni menepati ciri-ciri hitam berkilat .



Anak kedua hitam legam (pekat) . Maknanya hitam yang sehitam-hitamnya . Aku teringat cerita Dayang Senandung .



Anak ketiga hitam manis macam Dayang Nurfaizah . Suara sedap . Tapi sayang...



Anak keempat, hitam si tampuk manggis . Sedapnya manggis . Tapi aku tak suka .


Anak bongsu , hitam tak berseri . Suram . Kusam . Kotor . Sesat . Seram . Negatif . Biasalah . Pisang setandan tak semuanya elokye tak ?

Aku rasa macam ni hitam yang suram tu . Seriau !

Aku suka hitam sebab  :: 

1. Bagi aku hitam ni warna selamat . Senang nak masuk dengan apa-apa warna . Flexible . Kira kalau dalam ketegori darah , hitam jenis O lah .

2. Selain tu , warna hitam tak nampak kotornya dan sangat sesuai dengan aku yang ganas lagi buas ni . Segala kekotoran , kecalaran , keretakan dan kegoresan takkan dapat dilihat dengan mata kasar .

3. Warna hitam dapat menaikkan seri muka aku dan menyerlahkan warna kulit aku . Aku paling menyampah tengok muka aku time pakai tudung color cerah macam putih atau cream . Macam apa entah . Terus turun confident level . Tapi bila pakai tudung hitam , muka aku berseri macam pengantin baru . Comel . Dan serta merta confident level aku mencecah ke tahap maksima. Aku suka pakai eyeliner hitam sebab selain buat nampak mata aku yang sepet ni sedikit terbuka luas untuk memandang alam sekitar , dapat juga menaikkan warna mata aku yang hazel semulajadi ni . *hahahahaha . Aku sangat poyos !*

4. Warna hitam membuatkan aku nampak sedikit kurus dan dapat memberi ilusi perut aku kempis dan lengan aku kecik serta peha aku cantik terbentuk . Hitam mampu memperdayakan mata orang sekeliling dan juga mata aku dan membuat aku perasan comel . Sekaligus turut membantu memotivasikan peningkatan self-esteem aku.

Aku pilih hitam sebagai warna personaliti aku . Jom kongsi warna pilihan anda pulak . Seronok main kongsi-kongsi ni . Aku suka .Sekian ~

No comments: