Sunday, January 16, 2011

Diari :: Saya gembira kalau anda bahagia ~


Sedang study subjek Cross Culture Management sebab esok ada midterm test.

Tiba-tiba terkenang dia yang pernah jadi punya aku dulu . Diam . Fikir . Gali kembali memori . Betul ke dia dulu pernah jadi kemilikan aku ? Atau cuma perasaan aku yang menenggelamkan aku dalam empangan cinta yang tak pasti ?

Aku lelah . Dan aku juga salah . Bila sudah tahu lelaki perlu di tatang selalu , menjadi silap aku biarkan dia terbang jauh tanpa ada tali yang mengikat hatinya . Argh . Ini kehidupan . Cinta itu ada ketawa dan air mata . Ada masa gembira dan duka . Lumrah dunia .

Sepertinya dia sudah ketemu pengganti yang lebih baik dari aku. Dan aku tanya hati . " Apa kau sedih sayang ? " Dan jawab hati; " Aku lebih sedih andai aku hilang cinta dari sang Pencipta . " Diam lagi . Lalu aku berkata memujuk diri sendiri . " Masih ada Nur di jiwa kamu . Itu tanda Allah masih sayang kamu . Berubahlah dengan perlahan . Waktu sentiasa ada untuk kamu mengubah corak hidup kamu . "

Sudahlah. Allah lebih tahu apa perlu aku . Jadi DIA tidak tunaikan kemahuan aku . Dan dia yang jauh itu . Terima kasih untuk rasa yang indah dulu . Semoga redha Allah sentiasa bersama kamu .

2 comments:

beeha ben said...

tak faham!

Eja Qorea said...

memang saja tak nak bagi faham . sebab tu bawah dimension diari