Tuesday, September 7, 2010

Nota Aidilfitri untuk Kamu..~

Entry ni khas untuk Mr B. Sebenarnya aku agak cuak nak publish benda ni. Kalaulah dia terbaca , sumpah aku malu. Mungkin aku akan kena bahan sepanjang hidup ni. Ngeri bila fikir.

Ok. Let start our drama..!

.............................................

Watak dan perwatakan :: Mr. B dan Miss Eja.
Lokasi :: Dalam hati Miss Eja..
Kata ganti diri :: Saya dan awak , saya dan kamu , b dan orang , i dan u..

................................................



Assalamualaikum..

Sihat..? Dah lama kita tak sembang. No call , no messages even no private message at Facebook. I miss u. So much. Tapi tak kisah sangat. Sebab kita memang macam ni. Jarang sangat contact masing-masing tapi once dapat sembang , macam-macam kita bualkan.. Anehkan..?




Hari ini 7 September. Sepatutnya u fly ke Semenanjung for Aidilfitri. Orang doakan b selamat sampai ke Terengganu. Dan selamat pulang kembali ke Sabah. Moga Allah sentiasa bersama kamu sayang.


 Sunset at Teluk Sepanggar..


Sedar tak sedar, ni dah raya kedua kita since kita contact balik awal tahun 2009 dulu. Ingat pulak awal-awal kita kenal dulu. Actually , i tak ingat sangat sebab masa tu kita masing-masing dah ada couple. U dengan ella or yana and i with Eddy aka Belacan. Tiba-tiba rasa macam nak buat imbas kembali pulak. Aci kan..? Hehehe..

Saya kenal kamu masa form 4 tahun 2004 sebab saya selalu bertegur sapa dengan BFF kamu , Mat Yie. Setiap kali saya dan kawan-kawan saya bersembang dan mengata itu ini dengan dia , kamu hanya diam di tepi dan memerhati. Tak pernah cuba nak masuk campur dengan kami. Mula-mula saya ingat , awak tak suka saya dan kawan-kawan saya. Bila saya tanya , baru saya tau , kamu memang begitu orangnya.


Kamu yang shy-shy cat

Bila kita rapat erk..? Puas saya fikir tapi saya tak jumpa-jumpa jugak. Takpe , lain kali saya update. Seingat saya , mula-mula , awak selalu bersms dengan kawan saya , Mimi. Saya selalu dengar cerita pasal awak dari dia. Kebetulan , GF awak masa tu , satu geng dengan saya. Jadi , semua cerita awak ada dalam tangan saya. Apa awak buat , apa awak cakap , apa saja , kebanyakkannya saya tahu. Tak sangka , dalam diam-diam, gatal jugak awak erk..? Hahahaha.. I'm sorry dear.. :(




Antara kita wujudnya hubungan yang tidak bernama. Kita kawan tapi macam lebih dari kawan. Nak kata couple , tak pernah pulak salah seorang dari kita yang declare bahawasanya begitu bentuk hubungan kita. Tapi kita faham hati masing-masing. Atau mungkin saya je yang rasa macam tu..? 

*wondering* Love me or not..?


Takpe kalau saya sorang je yang sayang awak. Saya tak kisah. Sebab ni perasaan saya. Saya berhak atas rasa dan hati saya. Tapi , kadang-kadang , tindakan saya tak seiring dengan hati saya. Bukan bermaksud , saya tak sayang , tapi ego saya yang tak benarkan saya buat apa yang saya mahu. Saya boleh mengambil apa saja risiko dalam dunia ni. Even kalau risiko itu bermakna saya harus berdepan dengan yang namanya MATI. Tapi , risiko untuk dikecewakan oleh seorang manusia , saya tahu , diri saya tak kuat nak hadapinya. Saya tak suka memikirkan perkara buruk tentang orang yang saya sayang. Sebab sekali awak calarkan diri awak sendiri , selamanya saya akan ingat awk yang tercalar tidak awak yang sempurna , bukan awak yang pernah indahkan hari-hari saya.


 I can walk alone but I'm unable faces the day when I can't forgive you..

B , kalau orang tak mesej bukan bermakna orang tak ingat. Kalau orang tak call bukan bermakna orang lupa. Kamu selalu ada dalam fikiran saya , tetap menetap di jantung hati saya. Memang saya jenis orang yang mementingkan kawan tapi bukan bererti kamu tidak penting dalam hidup saya. Dunia saya bermula pada tengah malam tapi bukan bermakna saya pergi menjalang. Sebab ini adalah diri saya. Saya yang lebih selesa berkawan dengan lelaki berbanding perempuan , saya yang kadang-kadang dingin , saya yang kadang-kadang suka cari gaduh , saya yang selalu tidak ambil serius tentang sesuatu , saya yang kadang-kadang terlebih manja dan mengada , saya yang mendesak , saya yang tidak pandai meng-esperisi-kan apa yang ada dalam hati saya , saya yang ego , saya yang takut andai......

 What I'm scare is if one day I know you are lying to me..

B , ingat tak apa yang saya pernah cakap kat awak dulu..? Kalau b jumpa perempuan lain yang boleh menceriakan hidup awak , bagi awak bahagia dan selalu buat awak berfikir betapa indahnya hidup ni , bagitahu saya. Saya takkan marah apatah lagi nak caci maki. Mungkin saya sedih tapi itu lumrahlah kan..? Tapi saya yakin saya kuat untuk menerimanya. Saya tahu saya boleh. Sebab saya dah biasa. Saya masak dengan fitrah lelaki. Tapi , saya mohon , jangan awak tipu saya. Jangan awak terus menghilang tanpa sebarang kata. Jangan tiba-tiba awak acuh tak acuh dengan saya. Sebab dengan itu , awak akan menjadi kenangan pahit dalam hidup saya. Biarlah sekurang-kurangnya , andai tiada jodoh antara kita , saya mampu kenangkan awak sebagai lelaki yang baik dalam hidup saya. Seorang yang pernah memberi rasa rindu , sayang , ingin tahu , cemburu dan segalanya kepada saya.


 If you are my memory , I want you to be the sweet one..


B , selalu jugak awak tanya saya , samada saya rindu atau sayang awak. Bila saya marah awak time awak buat perangai tak senonoh awak tu , awak selalu tanya , pakwe siapa yang buat perangai macam tu. Kadang-kadang saya tertanya sendiri , adakah bagi awak , awak menganggap diri awak sebagai BF saya..? Saya nak tanya tapi macam biasa , ego saya yang zipkan mulut saya. Bodohnya saya. Tapi kalau saya tanya , takkan wujud entry ni pulak , kan...?  :D


Awak, saya selalu rindu awak setiap masa. Sayang saya pada awak selalu ada. Awak someone special dalam hidup saya. Ya , kadang-kadang , memang saya suka main tarik tali dengan awak. Setiap pertanyaan awak yang melibatkan soal hati dan perasaan , saya selalu bagi jawapan atas angin. Nak kata ya , macam bukan , nak kata tak , macam ya. Sebab saya takut. Saya takut kalau kita ada hubungan yang pasti , bahagia yang saya ada sekarang akan hilang. Saya tak nak. Bagi saya, cukuplah apa yang saya ada sekarang. Biarlah segalanya berjalan secara natural. Kalau ada jodoh kita , saya akan suarakan apa yang ada dalam hati saya. Saya takkan segan-segan bagitahu perasaan saya pada awak. Masa tu , awak akan tau , betapa pentingnya awak dalam hidup saya.



 
Selamat hari raya b. Saya minta maaf atas salah silap saya sepanjang kita kenal. Mungkin ada bicara saya yang mengguris hati awak , mungkin kadang-kadang saya call atau message awak time awak buzy , menyebabkan segala urusan awak tertunda. Saya selalu ketawakan awak. Saya minta maaf erk. Dan saya harap , raya tahun depan , awak masih ada lagi untuk saya.

Saya sayang awak sangat..~



1 comment:

finas said...

ohohoho..ilhamkan bahagia. i'll note that!