Monday, December 13, 2010

Petang Isnin Dengan Cerita Hari Jumaat , Sabtu dan Ahad ~

Semakin hari , penggunaan tatabahasa BM aku semakin tidak dapat diselamatkan . Segalnya dah tunggang terbalik . Dah macam ayat orang Jepun nak belajar BM.


Pening dengan tatabahasa sendiri


Meniarapnya aku di depan laptop adalah untuk berkongsi kegembiraan sepanjang hujung minggu yag lepas . My Miss Awek was here !! Sangat gembira mendengar cerita beliau , bergosip dan mengumpat . Kami juga bergaduh dengan Nia Damia yang bodoh haram tu . Sebenarnya Ms Awek yang gaduh dengan si Nia Damia tu .  Hubungan yang ada antara aku dengan si Azlan tu membuatkan aku terpaksa meminjam topeng The Mask dan berpura sopan dalam arena sound menyound orang ni. Well , saya perlu belajar bersabar untuk menjadi seorang yang profesional dan tahu membezakan personal and profession matter  untuk kecemerlangan di dunia kerjaya nanti *ke - poyo - an terserlah * .




Mulut aku yang setajam gunting


Menghabiskan masa bersama Pit and the geng memang the most awesomeness moment for my weekend . Gelak dengan Huzai yang lawak nak mati , mual dengan Jeli yang tua tapi tak matang juga hairan dengan kewujudan manusia yang semacam Rozie . Boleh dikatakan , lepaking time kali ini , mencatat sejarah sedikitnya pengaliran fulus keluar . Semua di support Rozie . Dalam aku menikmati setiap sen duitnya , aku berdoa di dalam hati , jangan anak aku jadi seperti ini . Entahlah . Tak tahu nak kategorikan dia apa . Terlampau baik atau selenga yang tak boleh nak fikir .


Sebab Rozie baik belanja aku and geng , aku samakan dia dengan kucing comel ni :)


Mendengar cerita Pit tentang perempuan , memberi aku satu persepsi betapa perempuan ni bodoh dan lelaki ni penipu . Terlalu murah dan gampang untuk dinikmati tubuhnya . Kemudian di passing kepada teman yang lain . Mungkin agaknya nasib si perempuan *atau mungkin wajar digelar betina* , dia diberi kepada lelaki yang taringnya tumpul . Tapi sebagai manusia yang diberi akal , masakan baru keluar dua kali terus diajak lelaki masuk hingga ke bilik . Sudah fitrah lelaki yang pantang nampak ikan terhidang di depan mata . Meski hakikatnya , ikan yang ada , lembik hilang segarnya . Konsep mereka , rezeki jangan ditolak , kalau ada yang nak mereka sudi memberi .Terfikir aku , dunia sekarang , bila cukup ilmu agama sahaja belum tentu menjamin kita tidak berbuat dosa besar . Apa yang penting , penerapan nilai - nilai agama dalam hidup sehari - hari , yang memberi jaminan terpeliharanya kita dari segala khilaf . Mohon aku , semoga ALLAH lindungi aku dari dosa - dosa besar .


Lelaki dan perempuan


Aku ditagged Beeha Ben untuk " Your Most Beautiful Moment Contest " . Perlu gambar yang melambangkan  masa gembira aku samada bersama teman , keluarga atau kekasih hati . Macam mana ni Beeha ? Aku jarang meng - capture - kan saat gembira aku di dalam memori kamera . Apa yang pernah ada , aku simpan ia dalam memori minda aku . Kalau saja memori tu boleh dikeluarkan dan dihebah kepada dunia .. Tapi bagaimanakah ? ~



4 comments:

beeha ben said...

hee...join lah sebab ade........heeeeee

Eja Qorea said...

ada apa ?

finas said...

tlg bagitau aku aper jadahnya pic 1 dan 2. hahahaha

Eja Qorea said...

penjelasan gambar ada tercatat di bawah nya . sila miss pinad baca ye ~