Tuesday, November 2, 2010

Semoga Cinta yang Ada Tidak Membuat Aku Buta dan Pekak

I’ve walked away from love,
Waving into blind eyes...
(Blind by Rebela-Wanted)

Rasanya cukup aku dijamu ceritera cinta luka pedih. Sepertinya pengalaman "mereka-mereka" itu meruah untuk aku jadikan pengajaran dan panduan. Diam aku bukan maksudnya aku bodoh. Sebab sekali aku bersuara bererti tiada maaf untuk mereka yang kononnya pandai itu.

Untuk Mama, jangan kamu risau andai anakanda mu yang belum matang fikirnya, terjerumus dalam fantasi kasih sayang yang kononnya indah semata. Aku hidup dalam realiti. Doakan aku mama. Semoga cinta yang aku nikmati, beratnya disebelah pertimbangan neraca yang namanya akal dan hanya sedikit ruang hati yang aku gunakan.


Untuk Dia, memang aku cinta kamu. Aku boleh menerima segalanya asalkan tiada bohong yang kamu ciptakan. Tapi aku bukan seperti perempuan-perempuan biasa itu. Selagi tiada keputusan diikat, selagi itu kamu bebas bersuara. Tapi sekali terpatri keputusannya, tiada apa yang mampu menggoyahkan dan meleraikan ikatan itu. Tiada apa pun kecuali Allah.


No comments: