Friday, June 17, 2011

GK :: Mansur Mustapar


Nama beliau Mansur anaknya Pak Mustapar. Kami kenal sekejap. Baru nak masuk 3 bulan. Tapi rasanya seperti bertahun kami berkawan. Dia baik. Truthly, kalau ada masalah, aku prefer bercerita dengan Mansur berbanding geng kambing yang lain. Sebab dia faham dan responnya excellent. Dia anak emak. Setiap hari tak lepas perkataan Umi terkeluar dari mulut dia. Sukakan budak sampai aku rasa macam nak je pinang dia jadi suami aku. Boleh ke?

Tapi, setiap yang bertemu pasti tertulis waktu pemisahnya. Kami juga. 15 Jun hari tu, kami buat Farewell Party untuk dia. Kesian. Bermandikan tepung beliau. Tak puas hati sebab tepung gandum sekilo tu Shahada curahkan dekat dia semuanya, terus dia kejar dan peluk semua orang, konon-kononnya nak share sikit sorang. Baru berkat katanya.

Apa pun, terima kasih sebab pernah jadi sebahagian dari hidup aku. Pernah ada waktu suka dan duka aku. Sentiasa ada bila masa saja aku perlukan kau. Aku harap walau kita jauh, friendship yang kita ada sekarang, tetap kekal dekat di hati kau. Kami sayang kau, Mansur :)

No comments: