Tuesday, February 8, 2011

Aku bukan pelajar cemerlang.
Amal ibadat pun memang jauhlah nak berat kat sebelah kanan.
Aku perempuan free hair yang cuma bertudung bila nak ke kelas , rumah saudara sebelah abah dan majlis-majlis tertentu.
Aku jahat dan perangai tak molek pun.
Mulut aku kalau kena tempat memang celaka haram penangannya.
Aku memang suka buat muka kalau aku tak suka sebab nak bagi sedar yang aku memang menyampah nak mati bila orang tunjuk perangai haram depan aku.
Aku memang benci orang menipu.
Aku semak dengan manusia hipokrit , berlagak , bajet bagus dan gedik.
Segala makian dan carutan aku guna.
Aku memang tak cun.
Aku tak kurus sebab aku gemok.
Keluarga aku huru-hara.
Dan aku SINGLE.

Tapi ada aku kesah tu semua.
Hey, pergi mampuslah dengan mulot-mulot lahanat yang berlagak baik .
Sekurang-kurangnya , aku cuba untuk tak pandang rendah dekat orang lain.
Bila aku tahu aku susah nak amalkan sesuatu ilmu , ilmu agama atau dunia , aku sebarkan sebab bagi aku , ilmu untuk dikongsi bukan untuk simpan dalam peti besi bawak sampai ke mati.
Jahat aku pun , bila tahu ada yang buat dosa besar depan muka dan dicanang ke sana sini , aku memang tak boleh diam. Bila aku tak mampu tegur lisan , jadi aku guna ruang penulisan.
Aku tak heran pun dengan status SINGLE . Aku nak suami bukan boyfriend . Buat apa nak tambah dosa bila yang sedia ada dah belambak mengalahkan laut yang ada di bumi .
Aku gemok ke kurus , yang manusia-manusia ni sebuk nak pedulikan aku pehal ? Aku makan tak mintak duit mak bapak korang. Kalau tak suka aku , yang menempek dengan aku apehal . Berambuslah !
Keluarga aku huru-hara bukan silap aku . Aku pun dah lali lah dengan masalah keluarga yang tak habis ni . Tapi, sekurang-kurangnya, aku tak salahkan situasi keluarga aku bila aku jahat macam ni . Aku tak pernah salahkan mak bapak aku bila aku gagal dalam hidup . Aku dah besar . Kalau aku buat salah akulah yang tanggung . Yang nak salahkan orang lain buat apa ? Bangang !

No comments: