Wednesday, June 9, 2010

Malam Nak Masuk Pagi..~

Dah pukul 5. Tapi mata tak ngantok lagi. " Tdo Eja.. Dah lewat ni" , kata setan.. Side baik kate "alang2 Eja, Subuh dah dekat.."~

Ikutkan hati memang nak belasah tido je terus , tapi iman di dada plak yang tak bagi.. Tebal sangat ke iman aku tu? Allah je yang tahu.. Bila fikir balik, apalah sangat tido ni kalo nak dibandingkan dengan solat.. Astaghfirullahalazim..~

Kalo dihitungkan waktu tido aku dengan jumlah masa aku solat, MasyaAllah , besar jurangnya. Betapa banyaknya solat yang aku tinggal. Tak terhitung rasanya dosa. Tu baru dosa tinggal solat.Tak kira lagi dosa tak pakai tudung , bersentuhan ngan bukan muhrim , mengumpat , mencarut , maki hamun , dosa tengok makhluk tuhan paling seksi.. Banyak lagilah. Aduhai.. Rasanya jauh sangat syurga itu untuk aku capai. Apa ada tempat aku di sana. Aku takut neraka tapi aku tak pernah berusaha menjauhinya..~

Aku rasa aku nak perbaharui azam tahunan aku. Walaupun mungkin orang cakap dah masuk tengah tahun pun dok kalut nak berazam , tapi aku peduli ape.. Janji aku bahagia. Antara azam2 tersebut adalah ::


1. Solat 5 waktu.

2. Tak nak wat jahat banyak.

3. Rajin ngaji Al-Quran.

4. Berusaha tutup aurat.

5. Diet sebab sem depan start puasa.

6. Jimat Cermat amalan mulia.

7. Tak nak study last minute.

8. Mesti naikkan Pointer.. Wajib..!!!


Mudah-mudahan, Allah memudahkan niat baik aku ni..~

No comments: