Tuesday, June 15, 2010

Dilemma..~

Kenapa tajuk entry aku macam tu..? Jawapannya saja-saja.. Hehheheehe.. Aku sebenarnya cuba meng-happy-kan hati aku yang sedang gundah-gulana + tak enak badan. Resah dan gelisah bercampur jadi satu. Tak tenang aku dibuatnya.

Tadi aku marah-marah. Tapi sekarang aku pun tak tau macam mana nak menghuraikan perasaan aku ni. Nak kata marah , suhu panas aku ni takde lah tinggi sangat. Dah tinggal suam-suam kuku dah. Nak kata dah cool , bengang nya masih terasa lagi.


Tadi kat FB aku ade baca komen mamat ni kat status member aku. Dia kate sedih sebab friendship dia ngan aku dan roommate aku sekarang ni dah renggang. Kalau ikutkan hati aku , memang aku agak terasa gak. TAHNIAH kat ko sebab berjaya buat aku terharu. Bukan senang. Heheheheh.. Aku sebenarnya nak sangat komen-komen kat status dia. Nak sangat ada adegan kutuk-mengutuk member kitaorang yang terkenal dengan kegelapan kulitnya. Nak sangat semuanya kembali macam dulu. Tapi ego ni. Rasa cam tak mampu untuk aku rendahkan sikit. Kalau aku menyerah sekarang bermakna aku mudah dipermainkan. Senang untuk diperkotak-katikkan. Aku tak nak aku dipandang macam tu. Maybe it just in my mind. Nobody would say that. But I just can't. Memang ni keburukan aku terbesar. Bila aku dah start marah ngan orang , aku enggan beralah. Aku tak nak dipandang lemah.

Aku pun tak suka gaduh lama-lama. Tambah ngan member2 rapat ni. Kawan ngan ko memang best , mat. Ko tau semuanya. Ko sudi menolong walau apa keadaan sekalipun. Ko bukan Haji Bakhil. Sedaya boleh ko cuba untuk tunaikan semua permintaan member-member ko. Walaupun mungkin dari kata-kata ko ada penipuan , tapi aku still dapat rasa ikhlasnya persahabatan ini. Atau mungkin ikhlas ko adalah satu kepura-puraan. Tapi ko adalah salah seorang kawan yang meninggalkan kesan dalam hati aku.

Sebab tu lah aku marah sangat bila perkara macam ni jadi. Sebab tu jugaklah aku kecik hati sangat. Sebab tu aku sangat susah untuk memaafkan. Dan memang itu sifat buruk aku. Aku susah marah dan juga sukar untuk memberi kemaafan. Aku cuba tapi aku tak mampu. Aku tak daya memujuk hati aku dan jiwa aku. Aku letih memujuk perasaan aku sendiri.

Seandainya ko tegur aku , sembang dan komen apa saja kat wall aku , aku jamin segalanya akan kembali seperti dulu. Aku akan berlagak seperti biasa. Dan hati aku akan terpujuk dengan sendirinya.

Dan kenapa aku masukkan gambar moonlight ni..? Jawapannya saja-saja. Aku sangat suka moonlight sebab aku rasa cahaya bulan yang menerangi malam bagaikan kasih ibu yang tak kan pernah hilang sinarnya..




No comments: